10. mája 2023, Bratislava
3 minúty na prečítanie

Róbert Šrotýř: Ako sa z Business Developera stal Chief Product Officer (rozhovor)

Article decoration left Article decoration right

Dnes sme si pre vás pripravili špeciálny rozhovor s naším Chief Product Officerom (CPO) Róbertom Šrotýřom. Robo je súčasťou  EMARK Analytics už 7 rokov, a za ten čas si prešiel viacerými pracovnými pozíciami. Začal ako Business Developer, z ktorého sa postupne vypracoval až na CPO. V rozhovore sa dozviete viac o jeho začiatkoch, súčasnej pozícii, ako vyzerá jeho pracovný deň, ale napríklad aj to, čomu sa venuje keď práve nepracuje.

Aká je tvoja pracovná rola v EMARK Analytics?

Moja pracovná rola má dve tváre:

  • Manažérska – riadenie kolegov z obchodu a marketingu s cieľom pomôcť im dosahovať výsledky.
  • Individuálna – konzultácie s klientami, account management najväčších klientov, pochopenie biznis potrieb a ich pretavenie do IT projektu.

Ako dlho tu už pracuješ? Aká bola tvoja cesta do EMARKu?

V EMARKu pracujem už 7 rokov. Predtým som sa ešte počas školy venoval financiám a auditu v Pricewaterhouse Coopers. Rád som vždy rozširoval svoje obzory a preto som si tiež vyskúšal 3-mesačnú stáž v Barcelone pre startup, konkrétne marketing. Medzitým som sa učil základy programovania v Pythone, a marketing ma prinútil pozrieť si základy HTML, CSS a JavaScriptu. Vo všeobecnosti by sa ale dalo povedať, že ma odjakživa lákala myšlienka mať vlastný biznis, pričom koníčkom bol svet technológií. V tom čase som pozíciu Business Developera v EMARKu vnímal ako skvelú príležitosť, v istej miere prepájajúcu tieto dva svety.

Ako by si bližšie popísal tvoju pracovnú pozíciu?

Som absolútne stotožnený s poslaním firmy, akokoľvek otrepane to znie. Naozaj vnímam, že ma baví pomáhať firmám maximalizovať hodnotu z dát a do maximálnej miery využívať možnosti digitalizácie alebo automatizácie firemných procesov. Konkrétne v mojom prípade je to o konzultáciách, zdieľanie know-how a best practices.

Ako vyzerá, prebieha tvoj bežný deň v práci?  

V manažmente pre mňa pojem “bežný deň” snáď ani neexistuje (smiech). Čo sa ale napríklad dá priblížiť, je to, čo sa zväčša udeje cez týždeň. Určite sú súčasťou každého týždňa časté stretnutia – či už interné operatívne s obchodným a marketingovým tímom, prípadne strategické s manažmentom k smerovaniu firmy, a samozrejme stretnutia s klientami – či už poradenského, brainstormingového alebo pragmaticky projektového charakteru. Okrem stretnutí je to dosť veľa e-mailov, a potom riešenie úloh formou analýzy priebežného stavu predaja v kontexte plnenia cieľov. Keď to takto hovorím, znie to ako celkom nuda (smiech). To je ale skreslené tým, že hovorím len o forme, a nie obsahu. Predsa len, máme s klientami podpísané dohody o mlčanlivosti – viac prezradím novým kolegom, ktorí budú tiež viazaní mlčanlivosťou 😉

Aké tipy súvisiace s tvojou kariérou by si dal svojmu o 5 rokov mladšiemu ja?

Rob, koľko vládzeš, kým môžeš. O rok sa ti narodí prvá dcérka. A okrem toho asi len toľko: ostaň pokorný, veľa sa pýtaj, ale maj zdravé sebavedomie a hlavne – buduj si vzťahy s ľuďmi u klienta cez dodanú hodnotu. Všetko je o vzťahoch.

Mimo práce, čomu sa najradšej venuješ?

Toho je veľa, aj keď som to musel obmedziť. Ale asi takto: rodina, cestovanie, šport, knihy – hlavne non-fiction, o biznise, prípadne biografie.

Aká je tvoja ideálna dovolenka?

Ideálna dovolenka je zdieľaná v kruhu najbližších priateľov, no zároveň necháva priestor pre rozmanité zážitky s rodinou – či už je to skúmanie nových miest, nových kulinárskych alebo poznávacích zážitkov.

BONUSOVÁ OTÁZKA: Ak máš nejaké vtipné alebo zaujímavé príbehy z pracovného prostredia kľudne sa s nami o ne podel. 

Nebudem vynášať. Keď sa k nám pridáš, tak to určite oceníš.😉

Súvisiace články

Ďalšie podobné články, ktoré by vás mohli zaujímať