14. decembra 2023, Bratislava
3 minúty na prečítanie

Michaela Braun: Náhľad do zákulisia ľudských zdrojov (rozhovor)

Article decoration left Article decoration right

Pozrite si náš nový rozhovor s vedúcou ľudských zdrojov, Miškou Braun. V rozhovore sa dozviete viac o tom, ako spravuje svet ľudských zdrojov, čo ju každý deň potešuje, a čo sú veci, ktoré miluje najviac. 

 

Aká je tvoja pracovná rola v EMARK Analytics? 

HR and Capacity Manager 

 

Ako dlho tu už pracuješ? Aká bola tvoja cesta do EMARKu? 

V Emarku som už takmer osem rokov. Môj prvý kontakt s Emarkom sa stal ešte počas štúdia vysokej školy, keď Martin Kostič (CEO) prišiel prednášať ako bývalý absolvent. Vtedy som pracovala v banke, kde bola práve tá technológia, o ktorej hovoril, implementovaná. Možno preto som jeho prednášku vnímala aktívne a Emark mi nejako utkvel v pamäti.  Keď som sa rozhliadala po téme diplomovky, ozvala som sa Emarku a okrem témy som získala job. 

Čo sa mojej cesty týka, Martin raz povedal že som asi naflexibilneší človek vo firme z pohľadu rôznorodosti pozícii a agendy v čase. Začala som so školeniami, postupne som nejako prirodzene prešla do HR až som celú oblasť prebrala, popritom robím rôzne aktivity spojené s operations, fakturáciou a podobne. S príchodom Covidu sme utlmili dovtedy veľmi aktívny hiring takže bol priestor pre novú výzvu a prešla som viac do projektového manažmentu a kapacitného plánovania.   

Manažment a exekutíva procesov klasického „HR“ a riadenie interných kapacít na projektoch teda predstavujú aktuálne gro mojej agendy. 

 

Ako by si bližšie popísal tvoju pracovnú pozíciu?

Keď to rozdelíme na konkrétne aktivity, moja práca spočíva v účasti na pohovoroch,v spolurozhodovaní o prijatí a v nastavovaní podmienok. Okrem toho pokrývam formality pri nástupe a onboardingu nových zamestnancov. Súčasne sa starám o mzdovú a personálnu agendu, sledujem celkový well-being kolegov a riadim menšie projekty od ich začiatku po koniec. Komunikujem aj so sales oddelením a dohliadam na hladký štart projektov, pričom aktívne riadim kapacity technického tímu, aby sme mohli overiť, či kolegovia pracujú na projektoch, ktoré boli plánované, a či je všetko v poriadku. 

Často sa totiž najmä na strane klienta pri projektoch objavujú komplikácie a buď sľúbené podklady či validácia nie a nie naštartovať, alebo treba všetko hneď a naraz.   

 

Ako vyzerá, prebieha tvoj bežný deň v práci?    

Veľmi to závisí  o akej časti mesiaca sa rozprávame a či niekto nový nastupuje Začiatkom mesiaca sa postarám o to, aby prebehli všetky procesy súvisiace so mzdami a fakturáciou dodávateľov, ak je treba skontrolujem logy a pomôžem v nejasnostiach s fakturáciou samotných projektov Často nováčikovia nastupujú práve k 1. v mesiaci takže ich onboardujem. Počas mesiaca ďalej riešim zmluvy, kontrolujem či plánované projekty bežia ako majú, riešim ad hoc záležitosti. Informujem sa u kolegov, či je všetko v poriadku. Okrem toho pracujem hlavne s Jirou, Confluence a Qlikom kam nahadzujem vstupy alebo kontrolujem načítané dáta a podľa toho koordinujem. Historicky som vždy školila aj klientov. No a hlavne veľa komunikujem, niekedy mám pocit že 6 hodín zo dňa len prevolám 😀 

 

Aké tipy súvisiace s tvojou kariérou by si dal svojmu o 5 rokov mladšiemu ja? 

Trošku viac si ver. 

 

Mimo práce, čomu sa najradšej venuješ? 

Milujem pohyb a keď ho pár dní nemám, som mrzutá 😀.Takže beh, yoga, turistika, celkovo pobyt v prírode je niečo čo ma veľmi ukľudňuje. 

 

Aká je tvoja ideálna dovolenka? 

Kombo hory a more. Povedzme, že by to mohol byť týždeň v talianskych Dolomitoch, a potom pár dní relaxu na niektorej z krásnych pláží. Avšak, keďže nám čoskoro pribudne bábo, opýtajte sa ma o rok, a odpoveď bude určite iná. 😀

Súvisiace články

Ďalšie podobné články, ktoré by vás mohli zaujímať